hayatilah....

“Sesiapa yang membunuh diri dengan besi, maka besi itu akan menikamnya buat selama-lamanya dalam neraka kekal abadi, sesiapa yang meminum racun untuk membunuh diri maka dia meminum racun itu buat selama-lamanya dalam neraka, dan sesiapa yang terjun dari gunung untuk membunuh diri maka ia jatuh menjunam dalam neraka selama-samanya yang kekal abadi”. (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim).


hai semua...em,hadis diatas menerangkan keburukan membunuh dri...wlau seteruk mne pun dugaan yg kita dpt,jgn sekali2 bnuh dri....

cm keadaan saya,saya rase saya bnyk sngt hadapi dugaan...bertimpa2...kdg2 saya xleh nk tanggung semua tu....

saya selalau pk baik mati...nauzubillah...berdosanyer aku....xbaik kn....kita kna ykin dng dugaan Allah.....msti ade hikmah...

walau xde orang nk cra aku bila aku berjauhan ngn kuarga aku tp Allah adekn.....so,kita kna ykin ngn Dia
saya pun bnyk dosa.....bukakan lah hati aku untuk melihat lbh jauh ke dpan dari skrg...amin....

k,tu jer...salam....
0 Responses