nk rayer dh....

hai,em dh lma xjnguk blog.....huhhu...
kdg2 bz,kdg2 mls....besalh kn????

em,lpa ucap salam ramadhan bt smua kwn2,keluarga saya....skrg tinggl wape ari lgi nk rayer kn.....

bju rayer dh ckup ker semua????hehe...jgn boros2 tau.....

em,rayer thun ni x rase kehangatan nyer....knp ek???
saya rase mcm kurang hepi rayer thun ni....cm xmeriah dan bnyk masalah melanda....
hrap pose thun dpn lebih memberi makna kepada saya.....insyaAllah...amin...

k ah ek...nk g berbuka plak kt yankies hut klu x pnuhlh...hehehe

sama2 kita berdoa supaya selamat sampai ke destinasi dan SELAMAT HARI RAYER AIDILFITRI...MAAF ZAHIR DAN BATIN....




Image Hosted by ImageShack.us

rahsia bulan kelahiran

salam....

em,ari ni saya bt kuiz di facebook mengenai bulan kelahiran...saya mendapati banyak jgk yang btul tntang dri saya....kuiz ini di selidik oleh dauk DR Fadhilah Kamsah sendri...

antara sifat saya:

NOVEMBER
* Banyak idea dalam perkara.
* Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
* Berfikiran kehadapan.
* Berfikiran unik dan bijak.
* Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
* Pemikiran yang tajam.
* Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
* Sesuai jadi seorang doktor.
* Cermat dan teliti.
* Personaliti yang dinamik.
* Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
* Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
* Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
* Terlalu degil dan keras hati.
* Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
* Tak suka marah kecuali digugat.
* Mudah ambil berat terhadap orang lain.
* Pandai muhasabah diri.
* Cara berfikir yang lain dari orang lain.
* Otak yang sangat tajam.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Tidak hargai pujian.
* Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
* Cuba sampai berjaya.
* Badan yang sasa.
* Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
* Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
* Suka duduk dirumah.
* Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
* Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
* Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
* Bercita-cita tinggi.
* Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah



btulkn???kn???kn???kn???hehe...

k ah....bye,bye....


Image Hosted by ImageShack.us
hari ni aku menjelajah bilik yati.....jauh di hujung ungku omar.....ish333333...
sekarang tgah blajr bt blog cntik...huhuhu...

Image Hosted by ImageShack.us

jai ho..

salam semua....

em,saya nk cite pasal satu cite ni...slumdog milionnair....msti semua pernh dgr kn???
em,cite dia pasal knak2 miskin kt india...em,mcm perasaan bila tgk cite ni...marah,sdih,ketawa,geram,dan macam2lh perasaan ader.....huhuhu..

saya mnat slh satu soundtract cite ni iaitu jai ho.....tp dinyanyikn oleh pussycat dolls....best sngt....saya dh tergila2 ngn lagu ni....kt bwh ni saya bg lriknyer k...



Lyrics Lirik Lagu The Pussycat Dolls - Jai Ho (OST Film Slumdog Millionaire)

I got (I got) shivers (shivers),
When you touch away,
I'll make you hot,
Get what you got,
I'll make you wanna say (Jai Ho)

I got (I got) fever (fever),
Running like a fire,
For you I will go all the way,
I wanna take you higher (Jai Ho)

I keep it steady uh-steady,
That's how I do it.
This beat is heavy, so heavy,
You gonna feel it.

You are the reason that I breathe,
You are the reason that I still believe,
You are my destiny,
Jai Oh! Oh-oh-oh-oh!

No there is nothing that can stop us,
Nothing can ever come between us,
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh)

Catch me, catch me, catch me, c'mon, catch me,
I want you now,
I know you can save me, you can save me,
I need you now.

I am yours forever, yes, forever,
I will follow,
Anywhere in anyway,
Never gonna let go.

Escape (escape) away (away),
I'll take you to a place,
This fantasy of you and me,
I'll never lose my chance. (Jai Ho)

Yeaahhhh

I can (I can) feel you (feel you),
Rushing through my veins,
There's an ocean in my heart,
I will never be the same. (Jai Ho)

Just keep it burnin', yeah baby,
Just keep it comin',
You're gonna find out baby,
I'm one in a million.

You are the reason that I breathe,
You are the reason that I still believe,
You are my destiny,
Jai Oh! Oh-oh-oh-oh!

No there is nothing that can stop us,
Nothing can ever come between us,
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh)

Catch me, catch me, catch me, c'mon, catch me,
I want you now,
I know you can save me, you can save me,
I need you now.

I am yours forever, yes, forever,
I will follow,
Anywhere in anyway,
Never gonna let go.

I need you,
Gonna make it,
I'm ready,
So take it!

You are the reason that I breathe,
You are the reason that I still believe,
You are my destiny,
Jai Oh! Oh-oh-oh-oh!

No there is nothing that can stop us,
Nothing can ever come between us,
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh)

Jai Ho!

Baila baila!

Jai Ho!




rahsia disebalik nama.....

salam semua....

em,hari ni saya bt kuiz mengenai rahsia nama saya....hehehe....sya dpt no 8.....penerangan dia korg bce kt bwh ni k.....


sarina 1+1+9+9+5+1=26
2 + 6 = 8
Nombor Rahsia disebalik nama anda ialah : 8 .


1. Ketulenan
Hadir dengan idea baru.
Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

2. Pendamai
Dilahirkan sebagai diplomat.
Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup, tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
Golongan ini sangat peka dan tradisional.
Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
Mereka adalah perintis.
Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).
Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
Mereka suka seni musik.
Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual
Golongan ini adalah Pencari.
Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
Mereka sangat suka berahsia.
Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

9. Pelakon
Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
Mereka sangat penyayang dan pemurah.
Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.


korg pun blh cbe k.....chowwwwww

looooooooooooonnnngggggg gaaaaaappp

wa,tgk tjuk pun dh pnjang kn....hehehe.....em,ari ni saya bru abh exm...ader dua lgi paper sblm abh exm.....tp exm seterusnyer mggu dpn...lma tuuuuuuuuu....

bsan sngt gap pnjg ni....xthu nk bt per.....so,saya ngn kwn2 saya pun rncanglh nk kuar esk.....jln2.....and then sya trus g umah kakak saya kot....

saya duk umah dia dlm wape ari ni...sbb rumet saya pun dia blik....nnt saya duk sorg....bsan222.....

kakak kmbar saya (sa) dh blik mlm ni...naik bas kul 10 mlm ni....huhuhu.....adik saya pun dh bercuti....sya jer yg lmbt cuti.....jelesnyer....xsbr nk cuti.....huahuahua....

em,klah....saya lyn facebook plak.....tatata....

fikir2knlh....

bahagianya dapat pkwe cm dia....


saya ske tgk jari awek saya...
cntik btul....sungguh!!!
sampai tkut nk pegang...
bukan tkut patah...
tapi tkut nnt jari kitaorg tak blh tolong each other
di satu hari yang forever...di depan maha Esa...


saya ske tgk rmbut awek saya...
cntk btul....sungguh!!!
sebab tu saya blikn dia tudung...
bukn sbb jeles org lain tgk juga
tapi tkut nnt terbakar dek api neraka...
di suatu hari yg forever...

saya ske tgk body awek saya...
cntik btul....sungguh!!!
sbb tu saya blikn dia telekong...
supaya mse dia berjmpa dgn Kekasih dia Yang Esa..
dia lgi cntik dan berseri menghadapNya...
saya pun tumpang dpt pahala...

saya sedih tgk awek saya...
tak tdo,tak mkn rindu kt saya...
saya pun cmtu jgk...
ade problem yg sama...
dia tnyer ape ubtnyer?
saya pun bg dia Quran penenang jiwa..
semoga lbih cintaNya dari saya...

saya sedih tgk awek saya...
selalu pesan mcm2 kt saya...
makan,minum,drive elok-elok...
nnt awk sakit saya sush ati...bla bla bla ktanye...
tapi bila tgk movie sama-sama, burn asar maghrib gtu jer...
dia x kata satu ape pun...
berdosanyer saya....

kesimpulannya saya memang sayang dia...
nk jmpa dia forever...
yang forever punyer forever....
di dunia dan akhirat terutamanya...
jnji nk share heaven sama-sama...
bahagia slamanya....

semoga kami saling mengingati...
dosa sndri pun infiniti...
nak tanggung dosa dia lgi lpas ni...
semoga kami menginsafi dri...
Ya Allah ampunkanlh kami....
semoga kami dpt bersama selamanyer nnti...




p/s: andai anda seorg muslimah...
mesti seronok kn kalau pasanggn kita berfikiran cmtu...
then kalau anda seorg muslim...
apa kta tanamkn dalam hati cmtu...
cintu itu anugerah Allah...
pandai-pandailh kita menjga nikmat Allah itu yer...
semoga saya pun amik iktibar jga....

wassalam...

our song...

salam....

em,saya ader bt kuiz kt facebook...(promote facebook plak...hehehe)..em,saya bt kuiz tntg lgu yg sesuai ngn saya dari taylor swift....and then i got our song.....wau...i really like that song...

so,kt bwh ni saya bg lirik eh....korg hyati k.....


I was riding shotgun with my hair undone in the front seat of his car
He's got a one-hand feel on the steering wheel
The other on my heart
I look around, turn the radio down
He says baby is something wrong?
I say nothing I was just thinking how we don't have a song
And he says

CHORUS
Our song is the slamming screen door,
Sneakin' out late, tapping on your window
When you're on the phone and you talk real slow
Cause it's late and your mama don't know
Our song is the way you laugh
The first date "man, I didn't kiss her, but I should have"
And when I got home before I said amen
Asking God if he could play it again

I was walking up the front porch steps after everything that day
Had gone all wrong or been trampled on
And lost and thrown away
Got to the hallway, well on my way to my lovin' bed
I almost didn't notice all the roses
And the note that said

REPEAT CHORUS

I've heard every album, listened to the radio
Waited for something to come along
That was as good as our song

Cause our song is the slamming screen door
Sneaking out late, tapping on his window
When we're on the phone and he talks real slow
Cause it's late and his mama don't know
Our song is the way he laughs
The first date "man, I didn't kiss him, and I could have"
And when I got home, before I said amen
Asking God if he could play it again

I was riding shotgun with my hair undone
In the front seat of his car
I grabbed a pen and an old napkin
And I wrote down our song

hargailah org yg kita syg...

Jika kamu memancing ikan....
setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil terus ikan itu....
janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja....
kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan
mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...
setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya....
janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja....
kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan
mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....


Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar keperluanmu....
Kerana apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula....
akhirnya ia dibuang....
sedangkan jika kamu cuba membaikinya mungkin ia masih boleh digunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan
janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya....
akhirnya kamu kecewa meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan
berterusan hingga ke akhirnya....


Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu.
Menyayangimu. Mengasihimu.
Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain. Terlalu
mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yang akan menyesal.....

masa





masa,
sesungguhnya masa itu amat berharga,
berharga buat kita semua,
untuk kita menjalani harian kita...

masa,
kehilanganmu tidak disedari,
kelalaian dan kelekaan membutakan hati,
bila tersedar tiada guna lagi...

masa,
rancanglah masamu dengan teliti,
penuhilah masamu dengan berfikir,
tugasmu kepada Dia semasa di bumi...

masa,
kehadiranmu silih berganti,
ada siang ada malam,
ada musim sejuk ada musim bunga,
tapi kita sdarkah betapa pntingnya masa kepada kita???

masa,
masa setiap detik mengira,
menghitung hari kematian kita,
menunggu malaikat izrail mencabut nyawa,
tapi sdarkh kita???

hargailah masa sebaik2nya sebelum kita menyesal kerana masa tidak dapat diganti dan tidak dapat berpatah balik....


renung2kn.....chow...

beruntungnya menjadi wanita

1- Wanita auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki.

2- Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.

3- Wanita saksinya kurang berbanding lelaki.

4- Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki.

5- Wanita perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

6- Wanita wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.

7- Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri.

8- Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yg tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??

- Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

- Wanita perlu taat kpd suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita?

- Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya. Manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya utk menyara isteri dan anak anak.

- Wanita perlu bersusah-payah mengandung dan melahirkan anak tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

- Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita iaitu isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya. Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki iaitu suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.

- Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dgn 4 syarat sahaja iaitu Sembahyang 5 waktu, Puasa di bulan Ramadhan, Taat suaminya dan Menjaga kehormatannya (betulkan jika saya tersilap).

- Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala org pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.



jadi, bersyukurlah wahai wanita2 sekalian. jadilah muslimah yang baik dan berbakti kepada Islam dengan cara membantu suami, mendidik anak2 menjadi soleh dan solehah dll..

life is like a boat

lirik lagu:


Nobody knows who I really am.
I never felt this empty before
and if I ever need someone to come along
who’s gonna comfort me and keep me strong
We are all rowing a boat of fate,
the waves keep on coming and we can’t escape,
but if we ever get lost on our way,
the waves will guide you through another day
tooku de iki wo shiteru
toumei ni natta mitai
kurayami ni omoeta kedo
mekakushi sareteta dake
inori wo sasagete atarashii hi wo matsu
azayaka ni hikaru umi sono hate made eh
Nobody knows who I really am
Maybe they just don’t give a damn
but if I ever need someone to come along
I knew you will follow me and keep me strong
hito no kokoro wa utsuri yuku
nukeda shitaku naru
tsuki wa mata atarashii shuuki de fune wo tsureteku
And every time I see your face
The oceans heave up to my heart
And make me wanna strain at the oars
And soon I can see the shore
Oh I can see the shore
When will I see the shore
I want you to know who I really am
I never thought I`d feel this way towards you
and if you ever need someone to come along
I will follow you and keep you strong
tabi wa mata tsuzuite ku
odayaka na hi mo
tsuki wa mata atarashii shuuki de fune wo terashi dasu
inori wo sasagete atarashii hi wo matsu
asayaka mi hikaru umi sono hate made
And every time I see your face
The oceans heave up to my heart
And make me wanna strain up the oars
And soon I can see the shore
unme i no fune wo kogi
nami wa tsugi kara tsugi he to
watashi tachi wo osou kedo
sore mo suteki na tabi ne
dore mo suteki na tabi ne



this song is very touching....i like its lyric.....huhuhu


release tension....

salam,

huuu,ari ni bru lepas satu lgi paper....biokm klinik......pergghhhhh....soln dia mmg best....mmg mencbar ingtn otak saya........tp hrap result xtruk.....huhuhhu.... i like biokimia.....

skrg sya tgh lyn facebook tuk hilangkn stress dan segala tnsion.....huhuhu....lgpun saya ske tgk pet peliharaan saya di fb....cutenyer......ske,ske,ske....

em,tp esk saya kna study lgi......

em,ader 5 lgi exm yg akn mendatang.....ANTRANYER IALAH:

24/4 : imunologi
27/4 : gene expression
29/4 : biokm lanjutan
5/5 : amali biokm
7/5 : falsafah sains

hari2 setrusnyer saya berjoli dirumah sblm bermula praktikal.....huhuhuhu.....tkuuttttt



ape2 pun,saya wish all de best for all my frendzzzzz...
so sory for everything if my mistake make u all feel hurt.....
i'm not perfect bebeh.....


gud luck....yuhhuhuhuuhuuuu....

chow....

blik umah...












em,saya blik umah ari tu mse study week......lma xblik umah....rndu....hehe...jiwang plak....

kbetulan kak ngah saya bru bersalin.....smpatlh saya lihat wajah ank sedara saya yg kedua......cmel sangt....dia kcik jer....nama dia haikal.....nama penuh dia x slap nik mohd haikal......sdap kn.....msti hensem nnt....hehehe.....

em,ank sedara saya ni kecik jer.....berat dia cma 2.09 kg....tp tetp cutelah di mata mak sdara dia nih....hehehehe

ari tu dia msuk wad....sbbnyer terkena penyakit jaundice(penyakit kuning)...kesian...tgn dia smpai lebam sbb nurse tu cucuk dia amik drah....wawawawa.....skrg dlm proses untuk menurunkan penyakit kuning dia tu...hrap dia cepat sembuh...huhuhu....

sma2lah kita doa ek....

em,klah...chow....

12 rounds








Detective Danny Fisher (John Cena) is about to have the worst day of his life. A nearly untraceable internationally-known terrorist named Miles Jackson (Aidan Gillen) has kidnapped his girlfriend Molly Porter (Ashley Scott) and forced him into "12 Rounds" of dangerous games carefully plotted throughout the streets of New Orleans. Danny struggles to keep focus while the obvious ticking clocks and crude consequences that accompany each one of these "rounds" do their best to derail him from rescuing the love of his life before it's too late.

dinner biokm...




salam,
em,7hb ari tu ader dinner bg bdk biokimia....
em,agak meriah berbnding thun lepas....
semua pkai grand2.....ske tgk....
mknana xkurg jga sdap....bnyk yg saya mkn....huhuhhu....
harap thun dpn best jgk......yeeehhhuuuuu...

perbezaan cara basuh kencing bayi...

Perbezaan ini, antaranya ialah tentang kandungan kencing kedua-dua bayi itu sebelum umur mereka mencapai dua tahun yang hanya bergantung kepada susu ibu. Perhatikan satu hadith saw yang yang bermaksud: Umm al-Qais menceritakan bayi lelakinya yang belum mencapai dua tahun dibawa kepada Rasulullah saw lalu bayi itu kencing di atas pakaian baginda; baginda meminta air lalu merenjis pakaiannya yang terkena kencing tetapi tidak membasuhnya, (riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Dawud).
Demikian pula diceritakan oleh Umm al-Fadl bahawa al-Husain bin Ali kencing di atas riba Rasulullah saw lalu aku bertanya, lalu dijawab oleh baginda air kencing kanak-kanak lelaki hanya perlu direnjiskan air dan air kencing kanak-kanak perempuan dibasuh (riwayat Ahmad).
Kaedah menyucikan kencing kedua-dua bayi lelaki dan perempuan yang berbeza itu tentulah ketentuan syariah yang ada hikmahnya. Dalam fiqh, kencing kanak-kanak lelaki dianggap najis ringan atau mukhaffafah, berbeza dengan air kencing perempuan. Dua orang saintis Muslim dari Universiti Duhuk Iraq yang bernama Asil Muhamamd Ali dan dan Ahmad Muhammad Saleh cuba menyelami kemungkinan hikmah yang ada di sebalik dua hukum yang berbeza itu.
Mereka mengkaji seramai 35 bayi lelaki dan 38 bayi perempuan. Air kencing mereka dianalisis khususnya analisis yang berkaitan dengan kandungan bakteria. Kanak-kanak itu dikelaskan kepada umur masing-masingnya sebulan, dua bulan, tiga bulan dan seterusnya dengan anggapan semakin muda usianya mereka semakin bergantung kepada susuan ibu sebagai makanan mereka. Mereka menumpu perhatian kepada bacteria escherichia coli. Keputusan yang diperoleh ialah seperti yang berikut:
Bagi usia 30 hari: kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak perempuan 95% lebih tinggi daripada bakteria dalam kencing kanak-kanak lelaki. Bagi usia 60 hari: kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak perempuan 91% lebih tinggi daripada bakteria dalam kencing kanak-kanak lelaki. Bagi usia 90 hari: kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak perempuan 93% lebih tinggi daripada bakteria dalam kencing kanak-kanak lelaki. Bagi usia melebihi 90 hari: kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak perempuan 69% lebih tinggi daripada bakteria dalam kencing kanak-kanak lelaki.
Hasil penyelidikan ini menunjukkan bahawa kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak perempuan semakin berkurangan apabila umur meningkat manakala kandungan bakteria dalam kencing kanak-kanak lelaki semakin meningkat dengan peningkatan umur.
Menurut kedua-dua pengkaji Muslim itu, hakikat saintifik yang terlindung di sebalik syariat Islam berkaitan dengan air kencing bayi menunjukkan syariat Ilahi sangat sesuai dengan fitrah kejadian manusia. Sebagai Muslim, tentulah kita yakin bahawa Pencipta yang mencipta manusia lebih mengetahui tentang fitrah kejadiannya lalu syariat diturunkan berdasar fitrah itu.
Lelaki dan wanita daripada anak Adam as berbeza sesuai dengan fitrah kejadian masing-masing. Hal ini ditegaskan dalam al-Qur’an apabila ibu Maryam yang menyangka melahirkan anak lelaki tetapi bayi perempuan, yakni Maryam yang dilahirkan.
“Tatkala ia melahirkannya lalu ia berkata Tuhan-ku, aku telah melahirkan bayi perempuan, sedangkan Allah lebih mengetahui bayi yang dilahirkan itu, dan bukanlah sama lelaki dengan perempuan, dan sesungguhnya aku namakannya Maryam…” (Ali-`Imran, 36).
Lelaki dan perempuan mempunyai keistimewaan masing-masing. Masing-masing mempunyai kelebihan yang tidak dimiliki yang lainnya, ibarat tangan kiri dan tangan kanan, seperti kaki kiri dan kaki kanan. Kedua-duanya tidak sama tetapi sepadan yang diperlukan kedua-duanya untuk melangkah ke hadapan. Namun dari segi amanah dan tanggungjawab serta perintah mencari ilmu kedua-duanya diberikan hak yang sama oleh Islam sejak dahulu.

fast and furious






Heading back to the streets where it all began, two men rejoin two women to blast muscle, tuner and exotic cars across Los Angeles and floor through the Mexican desert. When a crime brings them back to L.A., fugitive ex-con Dom Toretto reignites his feud with agent Brian O'Connor. But as they are forced to confront a shared enemy, Dom and Brian must give in to an uncertain new trust if they hope to outmaneuver him. And from convoy heists to precision tunnel crawls across international lines, two men will find the best way to get revenge: push the limits of what's possible behind the wheel.

knowing











KNOWING, a gripping action-thriller of global proportions about a professor who stumbles on terrifying predictions about the futureand sets out to prevent them from coming true. In 1959, as part of the dedication ceremony for a new elementary school, a group of students is asked to draw pictures to be stored in a time capsule. But one mysterious girl fills her sheet of paper with rows of apparently random numbers instead. Fifty years later, a new generation of students examines the capsules contents and the girls cryptic message ends up in the hands of young CALEB MYLES. But it is Calebs father, professor TED MYLES (Nicolas Cage), who makes the startling discovery that the encoded message predicts with pinpoint accuracy the dates, death tolls and coordinates of every major disaster of the past 50 years. As Ted further unravels the documents chilling secrets, he realizes the document foretells three additional eventsthe last of which hints at destruction on a global scale and seems to somehow involve Ted and his son. When Teds attempts to alert the authorities fall on deaf ears, he takes it upon himself to try to prevent more destruction from taking place. With the reluctant help of DIANA WHELAN and ABBY, the daughter and granddaughter of the now-deceased author of the prophecies, Teds increasingly desperate efforts take him on a heart-pounding race against time until he finds himself facing the ultimate disasterand the ultimate sacrifice.

The film opens in Lexington, Massachusetts in 1959, where a competition is held among the students of a new elementary school to celebrate its opening. The winning plan, from student Lucinda Embry, a seemingly mental disorder/mentally disturbed girl, is to bury a time capsule containing the students' drawings of the future to be opened 50 years later in 2009. She is prevented from finishing her image, which is actually a series of seemingly random numbers, and goes missing during the ceremony. Her teacher later finds her in a gym closet, frantically scratching the remaining numbers into the door. Fifty years later, the time capsule is opened and the pictures are handed down to the new generation of students. Caleb, the son of MIT professor and astrophysics|astrophysicist John Koestler, receives Lucinda's envelope. Initially dismissing them as random numbers, John notices a single random number sequence, 911012996, which contains the date of the September 11, 2001 terrorist attacks|World Trade Center attacks as well as the death toll of the attack. Further research leads John to realise the numbers are a list contain the dates and death tolls of every major disaster, natural and man made, that has happened over the past 50 years, with three that have not occurred yet. When a commercial plane crash kills 81, the legitimacy of the list of numbers is confirmed and leading John to believe that Lucinda had an ability to prognosticate since childhood until she died. It is also revealed through this incident that the numbers contain the coordinates for every event listed. As his wife died in one of the past events, John starts to believe his son was chosen to get Lucinda's prophecies. After Caleb receives a vision of future global catastrophe from a silent man, John tries to contact the late Lucinda's daughter, Diana, to gain more information, but is rebuffed. But when John also predicts the second event, a subway train crash, Diana and her daughter, Abby, visit John and Caleb, and Diana reveals that her mother foretold of the date of her death would be on October 19th, which is also within the list. They investigate Lucinda's old mobile home in the woods, discovering walls of news clippings of the events and a drawing of Merkabah|Ezekiel's Wheel. During their investigation, the group encounters the silent man and three others, who vanish in a flash of light protruded from the man's mouth when John confronts them. Later Caleb is found writing numbers very similar to the ones that Lucinda wrote without realizing what he is doing. This may suggest that those numbers are predictions for future events. As a result of the confrontation, Abby is revealed to have been contacted by the "whisper people". Initially believing that the last event will kill only 33, John eventually re-examines the numbers after Diana's mention on how her mother used to write numbers and letters backward. He discovers that the final digits are not "33", but actually "EE" written backwards; the final event is a massive solar flare that will kill "Everyone Else." As Diana prepares to travel to a system of caves she believes will save them, John breaks into the school to steal the door Lucinda scratched the numbers on. At his house, he begins to scrape the paint off the door, but Diana refuses to wait for him, and leaves with the kids. As the solar flare approaches, it begins to disrupt cell phone signals, preventing John from contacting Diana. She is finally able to contact John through a gas station pay phone, and he tells her that the final numbers are the coordinates of her mother's house, which he believes is safe, while the caves won't protect them from the solar flare's radiation. When panic erupts at the gas station following the government's activation of the national Emergency Alert System and announcement of the solar flare, two of the whisper people hijack Diana's car with the two children. Giving chase in another car, Diana is hit by a truck trying to run a red light, dying exactly at midnight, on the very day her mother predicted. Arriving back at Lucinda's mobile home, John discovers the children are safe and comfortable in the presence of the whisper people. The whisper people are revealed to be celestial angel-like beings who invite the children to escape the destruction "to help everyone start over". At first, Caleb is very reluctant to go when his father is not invited to come along; John successfully persuades him to go, saying that they will be together again eventually. The whisper people leave Earth on their ship, a massive structure resembling Ezekiel's Wheel, as other ships also depart Earth. As anarchy reigns in New York City and Boston John arrives to be with his parents and sister just as the solar flare strikes Earth and incinerates all life on the planet. Caleb and Abby are dropped off on an Earth-like planet with at least two moons as the other ships drop off their passengers. The movie ends as the two children, dressed in white, run toward a large white tree, possibly being the fabled Tree of Life.

lalat dan penyakit; Rasulullah S.A.W dan saintis

Hadith :
Dari Abi Hurairah r.a berkata bahawa Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud: “ “Apabila lalat jatuh ke dalam minuman salah seorang di antara kamu maka rendamkanlah lalat itu kemudian buanglah. Kerana pada salah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sayap yang lain terdapat ubat.”

Riwayat al-Bukhari



Huraian
Islam menghendaki kita supaya menjaga kebersihan bukan sahaja pada pakaian dan tempat tinggal malah pada makanan dan juga minuman. Rasulullah SAW amat menitikberatkan hal ini sehinggakan apabila seekor lalat pun yang memasuki makanan atau minuman, baginda menyuruh kita berwaspada terhadap penyakit yang bakal menimpa seperti keracunan makanan dan sebagainya. Apa yang disebutkan di dalam hadis di atas telah pun dibuat kajian oleh para saintis pada zaman kemudiannya. Contohnya pada tahun 1871, Prof. Brefild, Ilmuwan Jerman dari Universiti Hall menemui mikroorganisma jenis Fitriat yang diberi nama Ambaza Mouski dari golongan Antomofterali. Mikroorganisma ini hidup di bawah tingkat zat minyak di dalam perut lalat. Ambaza Mouski ini berkumpul di dalam sel-sel sehingga membentuk kekuatan yang besar. Kemudian sel-sel itu akan pecah dan mengeluarkan sitoplasma yang dapat membunuh kuman-kuman penyakit. Sel-sel tersebut terdapat di sekitar bahagian ke tiga dari tubuh lalat, iaitu pada bahagian perut dan ke bawah. Kemudian pada tahun 1947, Ernestein seorang Inggeris juga menyelidiki Fitriat pada lalat ini.

Hasil penyelidikannya menyimpulkan bahawa fitriat tersebut dapat memusnahkan pelbagai bakteria. Tahun 1950, Roleos dari Switzerland juga menemui mikroorganisma ini dan memberi nama Javasin. Para peneliti lain iaitu Prof. Kock, Famer (Inggeris), Rose, Etlengger (German) dan Blatner (Switzerland) melakukan penyelidikan dan membuat kesimpulan yang sama tentang mikroorganisma pada lalat sekali gus membuktikan bahawa pelbagai penyakit dan bakteria pada lalat hanya terdapat pada hujung kakinya saja dan bukan pada seluruh badannya. Justeru mikroorganisma yang dapat membunuh kuman itu tidak dapat keluar dari tubuh lalat kecuali setelah disentuh oleh benda cair. Cairan ini dapat menambah tekanan pada sel-sel yang mengandungi mikroorganisma penolak kuman sehingga pecah dan memercikkan mikroorganisma istimewa ini. Maka adalah ternyata bahawa apa yang dikatakan oleh Rasulullah adalah benar iaitu saranan baginda kepada kita agar menenggelamkan lalat terlebih dahulu ke dalam air bagi mengeluarkan mikroorganisma penolak kuman dari badan lalat tersebut, dalam erti kata bahawa badannya harus dibasahkan sebelum membuangnya dan air yang menjadi tempat pendaratan lalat tadi dapat diminum dengan selamat. Subhanallah betapa hebatnya junjungan kita, Nabi Muhammad SAW.

birthday

jantung itu mempunyai ingtn yg kuat....subhanallah

hayati kisah ini dan fikir2lah...

Kisah ini ialah kisah pemindahan jantung yang dijalankan 12 tahun yang lalu di sebuah hospital di Amerika Syarikat. Pesakit jantung tersebut bernama Sonny Graham. Beliau seorang yang baik hati serta hidup dalam kehidupan penuh disiplin. Beliau mudah membantu jiran dan masyarakat apabila pertolongannya diperlukan.

Mr. Graham, pesakit tersebut menerima jantung seorang pemuda yang meninggal kerana membunuh diri. Pemindahan jantung tersebut berjaya dan kesihatan beliau semakin hari semakin baik sehingga beliau pulih seperti biasa. Apabila sembuh, beliau mencari keluarga penderma untuk memberi penghargaan dan ucapan terima kasih. Beliau bertemu dengan balu pemuda yang mati membunuh diri itu. Pertemuan itu membawa maksud yang tersendiri kerana Mr. Graham secara tiba-tiba telah jatuh cinta kepada balu tersebut. Beliau merasakan seolah-olah telah lama mengenalinya serta sangat berharap untuk tinggal bersama. Akhirnya kedua-duanya bersetuju untuk berkahwin. Mereka hidup mewah di sebuah banglo mewah.

Suatu perkara yang ganjil telah berlaku pada diri Mr. Graham. Daripada sifat lemah lembut sebelum pemindahan jantungnya, beliau mula bersikap kasar kepada masyarakat termasuk isterinya sendiri. Menurut isteri yang baru dikahwininya, perangai Mr. Graham sama seperti perangai bekas suaminya yang meninggal dunia itu. Kegemaran buruk bekas suaminya dulu diikuti oleh suami barunya itu. Beliau benar-benar berubah sifat daripada sifat penyantun kepada sifat pembengis dan tidak bertimbang rasa. Akhirnya, beliau mengambil pistol dan membunuh diri sendiri sama seperti yang dilakukan oleh pemuda penderma jantungnya itu. Lalu matilah Mr. Graham dalam keadaan yang sama dengan penderma jantungnya itu.

Para saintis psikoanalisis berasa takjub apabila mengkaji kes ini. Kes ini bukan kes terpencil kerana beberapa kes lain yang direkod mempunyai persamaan dengan kes ini. Satu persoalan yang timbul ialah: Adakah peristiwa ini berlaku secara kebetulan dengan peristiwa penderma jantungnya dahulu, atau, kedua-dua peristiwa tersebut ada kaitannya? Adakah jantung mempunyai sel memori yang masih merakamkan pita penderma asalnya lalu dipindahkan kepada penerima jantung baru.
Mengikut fahaman positifisme Barat, jantung hanyalah satu organ biasa yang tidak berfungsi untuk berfikir atau mempunyai sebarang peranan dengan ingatan. Adakah pandangan itu benar?

Sekarang marilah pula kita merenungi sepotong ayat al-Qur’an yang bermaksud:
“Apakah mereka tidak berjalan pada permukaan bumi lalu menjadikan jantung hati mereka berfikir dengannya, atau telinga mereka mendengar dengannya, Maka sesungguhnya bukanlah penglihatan mereka yang buta akan tetapi yang buta ialah jantung hati mereka yang berada di dada” (al-Hajj, 46).

Dalam ayat di atas disebut “Qulub la ya`qilun biha” yakni jantung hati yang tidak berfikir dengannya (yakni jantung). Indikasi bahawa jantung (atau kalbu) yang berfikir tidak pernah disebut dalam mana-mana pemikiran manusia, akan tetapi al-Qur’an menyatakan bahawa jantung hati yang berfikir. Para saintis sebelum ini berbendapat aktiviti berfikir hanya dilakukan oleh otak, bukan organ lain, khususnya jantung. Namun al-Qur’an menegaskan bahawa berfikir yang mendalam secara renungan dilakukan oleh hati.

Para pasikoanalisis berasa sungguh kagum dengan penemuan organ jantung yang menyimpan sel memori yang bersambung dengan sel memori otak, akan tetapi aktiviti berfikir hakikatnya berpusat di jantung. Dalam masyarakat Melayu, qalbu dalam bahasa Arab diterjemahkan sebagai hati tetapi penterjemahan yang sebenarnya ialah jantung.
Para saintis menemui sejenis sel dalam jantung manusia yang dikenali sebagai ganglia cells yang mempunyai memori lebih kuat daripada sel otak. Sel ini berfungsi seperti kapasiti memori sebuat komputer yang menyimpan maklumat yang lebih kekal berbanding otak. Rangkaian sel ganglia ini bersambung antara satu dengan yang lainnya membentuk apa yang disifatkan oleh para pengkajinya sebagai brain cell in the heart. Rangkaian sel ini mengeluarkan gelombang elektrik yang disebarkan menerusi edaran darah. Penemuan ini merungkaikan pula bahawa darah manusia turut membawa memori dalam kapasiti tertentu yang dicetuskan oleh sel ganglia tersebut. Kajian juga turut memperlihatkan bahawa sel memori otak dan jantung saling bertukar maklumat menerusi mekanisme yang sangat kompleks tindakbalas kimia, asid amino dan gelombang elektrik.

em,bg ahli sains anda fikirlah bagaimana tindak balas ini berlaku...bkn kenapa bnda ini berlaku........

k,salam.....

hayatilah....

“Sesiapa yang membunuh diri dengan besi, maka besi itu akan menikamnya buat selama-lamanya dalam neraka kekal abadi, sesiapa yang meminum racun untuk membunuh diri maka dia meminum racun itu buat selama-lamanya dalam neraka, dan sesiapa yang terjun dari gunung untuk membunuh diri maka ia jatuh menjunam dalam neraka selama-samanya yang kekal abadi”. (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim).


hai semua...em,hadis diatas menerangkan keburukan membunuh dri...wlau seteruk mne pun dugaan yg kita dpt,jgn sekali2 bnuh dri....

cm keadaan saya,saya rase saya bnyk sngt hadapi dugaan...bertimpa2...kdg2 saya xleh nk tanggung semua tu....

saya selalau pk baik mati...nauzubillah...berdosanyer aku....xbaik kn....kita kna ykin dng dugaan Allah.....msti ade hikmah...

walau xde orang nk cra aku bila aku berjauhan ngn kuarga aku tp Allah adekn.....so,kita kna ykin ngn Dia
saya pun bnyk dosa.....bukakan lah hati aku untuk melihat lbh jauh ke dpan dari skrg...amin....

k,tu jer...salam....

dragon ball evolution



ha,dgr tjuk cm best kn...sbb anime dragon ball mmg diminati ramai...

tp bla saya tgk cite dragon ball evolution ni, saya enjot jgk sbb ade aksi2 cma kurang best ckit.....mngkin sbb lain kot...tp cite tu blh than lah...ade lwak,ader aksi......klu saya, saya bagi 4 bintang lah....


Dragonball Evolution is based on the Dragonball manga created by Akira Toriyama. In the movie, a chosen warrior must save mankind from enemy aliens who have come to destroy the earth. The warrior, a young man, must find the dragon balls which were once created by seven mystics in a past effort to protect earth from the evil enemies.

race to witch mountain



ari tu ktaorg g tgk cite nilah...best sangt....kelakar,sdih ade,excited pun ade....


Walt Disney Pictures resurrects one of their time-honored franchises with Race to Witch Mountain, a family-oriented sci-fi adventure that tells the story of two alien visitors (AnnaSophia Robb and Alexander Ludwig) whose search for their spacecraft gets them caught up in an adventure with a cab driver (Dwayne "The Rock" Johnson) and a UFO specialist (Carla Gugino). As the group races toward the mysterious mountain in the Nevada desert that has mystified scientists and paranormal researchers for years, the government, gangsters, and an extraterrestrial bounty hunter attempt to prevent them from reaching their intended destination. Should the two planetary travelers fail in recovering their ship, an alien invasion will be launched against the entire planet. The original 1975 picture Escape to Witch Mountain was followed by the sequel Return From Witch Mountain, as well as a 1995 made-for-TV remake. ~ Jeremy Wheeler, All Movie Guide

amik darah


hai...

ari ni saya kna amik darah tuk uji kndungan kolesterol saya, hemoglobin dan trigliserid....

mmg leceh jgk...mgkn msin tu rosak kot...sbb aras hemoglobin saya ckit sangt...huhhu...pahtu sya xmkn...mmg lpar...kul 3.30 ptg bru mkn...

pahtu saya blik bilik,saya tdo...bgn2 bdn saya sakit..tekak pun jd perit..cm nk dmam jer...huhhuhu....

ni jap lgi bru nk mkn....lpar...ingt nk diet tp tgk dlulah...kuikuikui....

ha,ni kak long saya call td...dia cite pasal ank sedara saya yg cute miut ni cm mak sedara dia jgk....(nk jgk promote dri...:))..

kak long saya bg ank sedara saya iaitu bernama rafiqin ni pkai bju yg saya bg tu...yg ada gmbr upin ipin tu...kak long saya pji ah...kta lwanyer....chu na bli kt adik....kak long saya ske ckp bnyk kali ngn rafiqin ni....rafiqin ske ikut ckp org...dia ikut ah ape yg kak long saya ckp...

pahtu,kak long saya ckp lgi sekali...tp kak long saya bru ckp cmelnyer bju adik...dia pun g jwb na bli,na bli....hahahahaha....cpat jer ingt ape org ckp...pahtu kak long nk mandikan dia, tp dia xnk buang bju tu....dgil....bla kak long kta lpas mandi pkai blik bju ni...bru dia g mandi....ske sngt kt bju tu...hehehehe...

em, kah...chow...

saya xchat ni....

p/s: rafiq cmel sngt...rndu kt rafiq...

jmpa Dr favorite semua

hai semua...

em,ari ni sya kt umah kak chik saya....em,mula nk g tgk wyang tp x jd.....thu knp????

kak chik saya nk kmas umah dia....saya tlg jgk wlau x bnyk...kuikuikui.....


pahtu,rase ngntuk,saya tdo jap......dalam 2jam....kejap je kn,kn,kn??????

em,pahtu ktaorg g mydin putrajaya....em,,rase cm nk bli brg....saya bli blaus satu wlau dh tekad nk jmat...huhuhuhu(apa jd ngn aku ni?????)

pahtu ktaorg g alamanda.bkn tgk wyang tp jln-jln.....lalalalala

tp kelakarlah....ktaorg shopping laju jer...nk kejar mase...sbb saya kna drive sorg...mlm2 saya xleh drive,,,mta saya kurang ckit...hehehehhe...(jgn bgtau sape tau)..


em,ha...mse saya nk beratur nk kuar duit,saya terfikir...sapelah org belakang saya ni...duk tkan hp jer....hp mhal plak tu.pkai pen tu...skrin touch tu....wau...kaya...

saya pun berpaling lah...(bkn paling 180 darjah tp cma pusing ckit jer)...jgn slh plak yer....kuikuikui...

saya terkejut...rupanyer lecturer biometri aku....Dr fazley...aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh,tidak....

tp aku terkejut pun muka aku x mcm terkejut....cover beb....nsb dia xknal....dia duk tgk hp jer...aku paling pun dia xperasan...huhhuhu...

saya intai nk tgk dia dtg ngn sape...tkut2 gf dia ke....upanyer kwn laki dia lah....tp msin atm tu rosak....saya pun berpaling ah nk g....dia pun kecewa xleh kuar duit....kuikuikui...

em,pahtu sya blik kolej...selamat smpai...ni tulis ni....hehehehe

k...chow....

thanks kcik belanja mkn....hehehehe.....dr adik mu yg kuat mkn......:)

DNAngel


True light(DNAngel)


kanashii hodo hikaridashita shiroi yami kirisaku tsubasa ni nare
tsumetai taiyou ni terasarete'ta
kainarasareta jiyuu ga atta
kagami ni utsutta kiseki no yoru
MASUKU o hazushihajimeta My Soul
kuzurete yuku kabe no mukou wa
zetsubou mo kibou mo onaji kao suru
mitasarenai kokoro aru nara
tobitateru shuumatsu no PUROROOGU e
yaiba no you na kaze fuku sekai
mamorubeki mono wa nan na no ka?
hitotsu hitotsu itami o shiru tabi
hontou no jibun e to chikadzuku
kieyuku Fake Light
umareyuku True Light
kono te ni...
shiroku somaru yami tsukinukete
atarashii jidai o kizamitsudzukero
tokihanashita kokoro no mama ni
hateshinaku tsudzuite'ku byakuya o tobe







upin ipin best!!!!!!



hai semua.....

em,dh nmpk kn gmbr di atas ni...ktaorg ari tu g tgk cite nilah...cite pengembaraan upin ipin....

so,lpas kelas ktaorg pun mulalah pengembaraan ktaorg g cri tket upin ipin....mula mmg risau sngt tkt abih.....besa laku cm goreng pisang x msak......

smpai kt sna,ktaorg trus g pawagam...ooopppssss slap, smpai kna parking kereta dlu kn....xkn msuk ngn kete kot....so,lpas dh parking,bru ktaorg g pawagam...em,tyangan cite tu kul 3.3o...(yg ktaorg amiklah)......saya sempat bli dua penggantung gmbr upin ipin....saya bli dua..satu tuk saya dan satu lgi tuk bf saya...bf saya amik upin...jd ngn saya ada pin...btul.btul.btul.

so smentara tggu tyangan cite tu,ktaorg g mkn,solat,jln2 tp x bli,lg emmmmm,ape lgi ek?????em,apa2 jelah yg korg pk blh bt bla kt shopping complex tu....

ha,lpa plak....ktaorg g tgk kt alamanda cite ni...nk g mines tp tkt rmai org.....huhuhuhu.....

em,cite mmg best...xrugi ktaorg g tgk...mcm2 feeling yg hadir dlm jiwa ktaorg bla tgk cite ni....(jiwang x ayat???kuikuikui....)....ada gembira,gelak ktawa,sedih,tkut,terkejut....em,dan sedarah sedaginglah perasaan tu.....

em,dh abih ktaorg pun blik ukm....huhuhu...jln jaUH...jln lama dia tutup.....huhuhu

em,k ah.tu jer dlu kot...bye222222.....

p/s: xleh cite movie ni..kna tgk sndri bru best......berebutlah dengan kuarga2 yg dtg tgk tuk dpt tket yer.....kuikuikui......acah jer...


ni tket ktaorg...












ha,nilah cenderamata yg saya bli tu....

over exhausted

aku ngn nad kt hutan ukm...

hai semua.....

em,ari ni saya g hutan simpan bangi ukm under kelab botani.....kira jungle trakking ah dlm bhasa omputih....

em,ktaorg dimaklumkan kumpul kul 8.30.....dgn bersemangt sngt,ktaorg terkumpul awl...kul 8..awl x???hehe....selalu hujung mggu ni lmbt ckit nk celik mata....ooooo,lupa.ktaorg tu termasuk saya ngn nad yer.....

em,ktaorg msuk hutan dlm kul 9.45 pg...dr.ching kta jauh gak...dlm 5 km.....pnat22...fufufu

bnyk pokok yg ktaorg jmpa....bet sngt....mmg berpeluh abh ah....x abh tu,x normal plak kn......kuikuikui....tp mmg bnyk cbran ah...saya pun hmpir tergelincir tau...xtpu punyer....

ha,ni time nk blik plak...ktaorg kna ptah blik klu nk blik...mmg jauh.......time blik tu,saya naik tangga ni.mmg curam gler...kaki saya mmg dh tegang mse tu tp saya pksa jga naik...smpai jer atas,saya terus rebah.......mmg susah gler ah nk nafas.....

pastu,saya nk bgn mmg kna org papah angkat ah...pahtu blh lgi jln2 ckit....smpai kt wakaf,saya terus duduk...mmg hmpir pengsan ah....klu ikt ati saya nk tdo kt stu jer...xlrat sngt nk jln dh...

dorg2 semua cba tnangkan saya...tgh rehat tb2 kaaki jd cramp...sakit gler beb.....diorg angkat saya ltak kt bwh....mmg nmpk urat kaki saya tegang...dorg tlg urut2222,nad pun tlg...tp xrsa pe.hehehehehe...tp nad wlau xrse urutan ko,aku ttap ucap terima ksih sbg rumet...huhuhuhuhu...(ikhlas ni)...

saya nk bgn,dorg tlg papah..saya jln pun dorg papah....ksian plak saya kt dorg...dhlah saya sorg jer yg jd cmtu...huhuhhuuhu...malu gak.....

pahtu saya parking kete saya kt uo...sya pk gak cmne nk bwk blik ni...kaki saya menggeletar....pahtu nad offer dri nk bwk...wah,terkejut i.....hehehehe....(pk jhat)

tp tunggang terbalik nad bwk....hahahahaha...glabah gler smpai kete aku pun glabah sama......aku duk ktawa jer wlau sakit....xthan beb...klu korg naik td pun cnfirm korg gelak sakan....kuikukui...

k ah,2 jer kot dlu....
kpada nad,aku x mksud pe2 tau....cma grau2 manja gtu.....
ha,ni ada gmbr ckit tuk korg usha2....bye22222


ngn nad ats ranting pokok...jgn patah dh..
















ngn en rahim dan dr chong....dorg friendly sngt.....bgus2...ni kt mercu tanda bukit Rupa...
hidup hutan simpan......yeeepeeee...

ari rabu....4feb...


ha,nilah gmbr mencit yg kitaotg kna kaji...geli..

salam semua.....

em,lab ni dinamakan lab immune.....dibuat pada ari rabu yer....em,saya kna bt tuk 2 mencit ni.....eiiiii,gli jgk.....tp terpaksa bt....sdih jgk tgk ekor dia dipotong oleh saya.....tp saya than air mta saya dri jtuh ke bumi...eh,eh,melalut plak......

mencit saya diberi nama oleh kwn lab saya,iaitu mickey dan jenny......sdap kn...mencit tu pun ske tau ngn nama tu....

em,lpas lab,sya dpt msj kta bf saya nk dtg...lpas anta rumet sya,saya pun g lah amik bf saya...ktaorg g jln2 kt warta jer...dkat...ktaorg mkn kt rasamas....xthu nk mkn pe....huhuhuhu...

em,pahtu,saya g antr dia ke ktm ukm....pahtu,saya x ingt ah bt pe.......em,tlg teka ek,saya bt pe pahtu....

k,chow...

jalan2......pusing2........makan2........

hai.......
em,ni citer ahad lalu.....
saya kuar ari ahad ari tu...(jgn bgtau mak saya tau) ngn bf saya. ktaorang g jalan2 kt putrajaya...pusing2 putrajaya.....nk knal tmpatlah kn....pahtu ktaorang mkn pagi kt taman warisan....mkn nasi lmak ayam....sdap jgk.....

pahtu ktaorang g alamanda,mydin,warta......bnyk tmpat ktaorang pegi.....ha,satu lgi kt taman apa tah.....yg depan picc tu........xthu nama ah.....kt sna ktaorng g study.......

ha,mse nk blik dari taman tu,ktaorng jmpa syamsul ank yusof haslam tu....dorg bt penggambran kot...saya tgk kt dia....wah,xsangka dia tgk kt saya blik....kuikuikui....xtpu tau.....

em,pahtu ktaorang jlan2 jer....bsan gak study jer....tnsionnnnn.....

ha,bf saya ada bg hdiah....gelang tgn ngn beg...dia bli kt melaka....cmellllll sngt...thanks abang......umi akn hrgai baik2 hdiah ni.....

em,2 jelah dlu kot....em,k chow....

nilah gelang tgn nyer....cntik kn....


nilah kt taman tu....tp x ingt namalah......huhu


bsannyer...

















em,bsannyer...saya dtg sorg jer kt hstel saya..rumet x dtg lgi...huhuhhu.....

td saya cbe printer bru saya...tp 2 ah...nama pun buta IT kn...xthu guna...hahahaha....
tp berjaya jgk saya print...cme ada confius jer ckit2.....(ye ke ckit????)...malu nk ngaku sbnrnyer...hehehehe......

tp blh lah saya gna nk print assignmemnt say...bnyk nk kna print....huhuhu...ni x siap lgi...mati,mati....

pahtu nk gna wireless kna lah plak mendftarnyer......knon cnggihlah.....tp lman web ukm mmg sengal ckit...selalu problem....geram,geram....alang2 dh dpt gna internet,2 rjin ckit tulih blog ni.....
hehehe....

em,2 jer ah kot dlu....k,salam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kenangan best....

hye semua....

ni em citer mggu lpas pnyer...bru nk citer....ish,ish,ish....

ha,mggu lpas saya g time square ngn kwn2 saya...em,seramai 6 orang...mcm2 kerenah dorang... tp 2lah dikatakan warna warni hdup...xgtu....

em,ktaorg gi enjoy kt sna..maen2 tuk ilangkan tension blajar......(bru dpat jpa mse tu)...rahsia tau...hehehe....em,saya xthu nk citer pe...biar gmbr nilah yg citer btapa hepinyer ktaorg...jiwang plak ek...kuikuikui.....

ni gmbar aku ngn nad..nk mkn jagung
besar ni...yummy,yummy...

ni gmbar litar roller coaster....lju gler...
menjerit2 saya smpai sore x de...huhu

cntik kn......cute sngt...namanyer si matahari besar
(suke ati jer bg nama)

ni kt jam besar....xcukup sorg...jd tukang amik gmbr...

em,nmpk kn muka ktaorg...hepi jer....kuikuikui.....em,k ah...2 je dlu....chow!!!!!!!!!!!!!!

cute x...

keinsafan....

hye semua...em,ari ni sya nk post cite yg blh bgi ksedaran kpd kita semua sbagai umat islam.. sya bce pun tersedar jgk...ini jer blh sya lakukan...smoga kwn2 blh amik pengajaran dari cite tersebut....

Di riwayatkan bahawa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat. Kemudian datang pemuda Arab masuk kedalam masjid dengan menangis. Apabila Rasulullah S.A.W melihat pemuda itu menangis, maka baginda pun berkata, "Wahai orang muda, kenapa kamu menangis?"

Maka berkata orang muda itu, "Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya." Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikut orang itu, maka Abu Bakar r.a dan Umar r.a. mendapati ayah orang muda itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam. Maka mereka pun kembali dan memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, "Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam."

Kemudian Rasulullah S.A.W dan para sahabat pun pergi kerumah orang muda itu dan baginda pun berdoa kepada Allah S.W.T. Kemudian mayat itu pun tukar kepada bentuk manusia semula. Lalu Rasulullah S.A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut. Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam. Maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, "Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia didunia dulu?

Berkata orang muda itu, "Sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat." Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, "Wahai para sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Dihari kiamat nanti akan dibangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam."

Di zaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya, tiba2 kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu, mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat. Lalu mereka cuba membunuh ular itu.

Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut,
"Laa ilaaha illallahu Muhammadu Rasulullah, mengapakah kamu semua hendak membunuh aku? Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yang memerintahkan kepadaku supaya menyeksanya sehingga sampai hari kiamat."

Lalu para sahabat bertanya, "Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?" Berkata ular, "Dia telah melakukan tiga kesalahan, di antaranya;

1. Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk sembahyang
2. Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.
3. Dia tidak mahu mendengar nasihat para ulama. Maka inilah balasannya.

JIKA ANDA TIDAK KEBERATAN , FORWARD LAH CERITA KEPADA TEMAN2 MU,
KERANA SESUNGGUHNYA ILMU YANG BERMANFAAT ITU, AKAN ABADI JIKA DIAMALKAN

ni plak cite yg kedua....

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah. Jika diletakkan
langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini di sebelah yang satu
lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah'..

Rasulullah saw. bersabda (mafhumnya):"Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaahaillalLah', kamu pasti berjaya!" Marilah kita ucapkan kalimah ini: "Laailaaha illallah!" x 10. Setelah ucapkannya sebanyak 10 kali, fowardkan maklumat ini kepada sekurang- kurangnya 10 orang rakan-rakan anda. Bayangkan betapa besarnya pahala yang Allah sediakan, hanya untuk usaha kita yang sedikit.

ni cite yg last......jeng jeng....

You heard what that magazine in Denmark has published. It's making fun of our beloved PROPHET MUHAMMAD (SAW) by drawing pictures of him and describing him as a terrorist. Moreover they refused to apologize because they considered it a practice of freedom and democracy. i ask you all to put your hands with other MUSLIMS and boycott the Denmark's products. 1.6 billion Muslims could really slap the economy in Denmark.

REMEMBER THE PROPHET (SAW) MIGHT ASK YOU ONE DAY," WHAT DID YOU DO WHEN THEY MADE FUN OF ME? HOW DID YOU DEFEND ME?????"
ni cnth brg Denmark :

7up drinks-LEGO -cadburry chocolates -Hall Chewgums any product with barcode no. start with 57 plz convince all muslims to do so..

**sebarkan msg ini+patuhinya jika anda sygkan agama Islam,Allah,dan rasulNya..**
k ah...tu jer dlu ek cite dri sya....RENUNG RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL....
(cm dr fazlilah kamsar plak).......slpa eja....hrp ampun...jgn banned blog sya....wawawa.............

lepak2,golek2...

slam
hye semua......em,ari ni nmpk cerah,diramalkkn x hujan..wah,cm pembaca brita cuaca plak......em,ari ni sya dh mkn,mkn nasi lauk ayam...yummy,yummy.... sdp.... em,ari ni x bt pe...duk sje2,bring2,lpak2,nguyah2...bsan jgk....nk kuar tp x thu arah tju ke mne....huhuhu ... td sya ada bce tjuk akhbar... israel msh lgi mlancrkn serangn bom ke genting gaza wlau gencatan senjata....kejam2..........sma2lah kta berdoa spaya gaza selmat.....amin...........hdup islam........... k ah.....sya nk smbg lpak2 plak...nk bsuh bju lgi.......chow............

semangat

hai semua....

lma sya x update blog sya kn.......em,sje sbnrnyer...mls ckit...alamak...terbocor plak rahsia...huhuhuhu....

em,sya sdih aH...result sya x sperti yg sya jngka ah....wawawa...agk menurun...nmpaknyer sempena thun bru ni,azam pun kna bru ah jgk jwbnyer kn????bnyk azam sya thun ni....

1) nk berjimat cermat (nk kurangkn beli apa yg x gna) :@ ader ke brg x gna??????
2) nk smpan duit tuk praktikal nnt....em,wape ek????
3) nk cuba berdikari...xnk gna duit mak ayh....klu blh,hehehe
4) nk belajar sungguh2 thun ni....hrp result gempak...
5) ha,nk ubah penampilan dri.....cmne tu????korg byg ah sendri cmne......

em,lgi x ingt ah....apa2 pun smua nk bru...wah,bersemangt nmpk...jgn hangat2 thi arnab sudah ek.....

em,semalam sya blik lwat ah jgk....kul 1.30 pg snmpai blik...jeng jeng. jeng.....
apa korg pk tu??????kuakuakua

sbnrnyer sya g kuis(kolej universiti islam selangor) smlm....sya kna jd pentester kpd bdk2 kt sna tuk dorg amik ujian silat cekak....mula2 sya agk nervous jgk....cm sya plak nk amik ujian.....plik2

tp bla dorg amik ujian,sya agk kcewa ah ngn dorg....dorg x ingt pun buah2 yg dorg dh blajar...cm x sungguh2 jer....cm terpaksa jer msuk silat cekak ni....sdih ah jgk.....

mse sya dlu,sya ngn kwn2 sya mmg btul2 bersemangt nk amik ujian nk buktikan ktaorg bersungguh2 blajar silat tu...(chewah,terover plak)..kuikuikui...

tp 2 ah....bdn sya abih lenguh2 dikerjakan dorg....bnyk kali plak kna ulang...ish2222....pas dh abih,org atasan silat ni plak ajk g mkn....ingt kt ane upanyer restoran mamak.....tp x bestnyer...lynan mamat tu x mesra...sya pun order ah mee goreng melayu...lpar....sya order tea o ais lgi....blurppppp....knyang...tp ngntuk jgk....blik jer trus sya tdo....zzzzzzzzzz

x sedar pe2.....sdar2 dh pgi....ari ni sya duk dlm blik jer....rumet sya blik umah dia....tggal sya sorg2....wawawa...

k ah....smpai stu dlu k...klu sya RAJIN, sya tulis lgi....kuikuikui.....chow
salam.......................